بزرگ ترین مجتمع توان بخشی غرب کشور با حضور وزیر صمت و سرپرست وزارت تعاون افتتاح شد.

افتتاح بزرگ ترین مجتمع توان بخشی غرب کشو به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  انوشیروان محسنی بندپی امروز پنج شنبه در آیین افتتاح بزرگ ترین مجتمع توان بخشی غرب کشور در سرپل ذهاب اظهار داشت: زلزله ها و حوادث طبیعی بسیار زیادی سالانه در کشور به وقوع می‌پیوندد و یازده ماه پیش در تعدادی از شهرستانهای استان کرمانشاه شاهد خسارات وارده ناشی از زلزله ۷.۳ ریشتری بودیم.

وی افزود:سرعت پیگیری برای بازسازی ها جای تقدیر دارد و مسئولان استان کرمانشاه این تهدید را به فرصت تبدیل کردند و سازمان بهزیستی از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد.

 سرپرست وزرات تعاون، کار ورفاه اجتماعی تصریح کرد:حدود ۱۰ درصد جمعیت هر کشور بر اساس آمار سازمان جهانی بهداشت را معلولان تشکیل میدهند که در کشور ما نیز یک میلیون و چهارصد هزار معلول داریم که ۶۵ درصد آن را آقایان و مابقی را خانمها تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت ۶ مرکز توانبخشی در شهرستانهای استان گفت: این مراکز توانبخشی شرایط برای توانمندسازی افراد فراهم می‌کند.

محسنی بند پی با بیان اینکه در این مرکز فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی سنجی و سایر خدمات انجام می‌شود، ابراز داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی جامعه هدف بهزیستی در مناطق زلزله زده تخریب شده که ۷۱۰ واحد آن تاکنون تکمیل و تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه منازل روستایی مددجویان تا آذر امسال تحویل داده می‌شود، عنوان کرد:با اعتبار ۲۲۰۰۰ میلیارد ریال که دولت برای مبارزه با فقر برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفت است می توانیم همه پشت نوبتی ها را تحت پوشش قرار دهیم.

این مرکز با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال طی هفت ماه احداث شده است و امکان ارائه خدمات به ۳ هزار و ۹۰۰ نفر ار معلولان این منطقه را دارد.

مهدی کرباسیان معاون وزیر صمت و رییس سازمان ایمیدرو اظهار داشت:ساخت این مجتمع توانبخشی از ۲۰ اردیبهشت سال جاری آغاز شده است  و پیش بینی ما این بود تا اوایل مرداد به بهره برداری برسد که به دلیل برخی مشکلات پیش آمده امروز شاهد افتتاح آن بودیم.

وی با بیان اینکه این مرکز با الگو گرفتن از پیشرفته ترین مراکز کشور ساخته شده است، افزود:سازمان ایمیدرو از نظر مهندسی از بهترین مصالح برای ساخت این مجتمع استفاده کرده است.

رییس سازمان ایمیدرو بیان کرد: برای ساخت این پروژه سه میلیارد تومان هزینه شد که ۱.۵ میلیارد تومان آن را ایمیدرو از محل مسئولیت اجتماعی تقبل کردو مابقی نیز با همکاری چند شرکت دیگر تامین شده است.

وی با اشاره به سایر خدمات سازمان ایمیدرو بیان کرد:تمدید ۲ ساله ۶۲ مورد از وام معادن استان از دیگر اقدامات این سازمان در مناطق زلزله زده است.

 انتهای  پیام/ز

تمدید ۲ ساله ۶۲ مورد از وام معادن استان کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.